تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌کند:

اسرائیل‌ستیزی نمایشی آقای تاج | ابهامات در مورد برگزاری جلسه تاج برای محرومیت رژیم صهیونیستی

در حالی که یکی از رسانه‌های پربیننده ورزشی اعلام کرده مهدی تاج چهارشنبه شب در جلسه‌ای با سه کشور عربی برای تهیه نامه‌ای به فیفا جهت تعلیق فوتبال اسرائیل شرکت کرده، شواهد اصل این خبر را زیر سئوال می‌برند.

 

رویداد ۲۴ | عرفان پوریا: آخر هفته گذشته فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این نهاد درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های اسرائیلی از رقابت‌های بین‌المللی را در سوم اکتبر (۱۲ مهر) بررسی خواهد کرد.»

مشرق نیوز در این رابطه نوشت: «پیش از این ۱۲ کشور خاورمیانه از فیفا خواسته بودند تا تمامی تیم‌های رژیم صهیونیستی را به دلیل حملات خود به نوار غزه از رقابت‌های بین‌المللی حذف کند. این گروه ابتکاری توسط برادر ناتنی پادشاه اردن، شاهزاده علی بن حسین که سمت ریاست فدراسیون فوتبال غرب آسیا را برعهده دارد، رهبری می‌شد. این گروه همچنین شامل فدراسیون‌های فوتبال فلسطین، عربستان، قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت، لبنان، عمان، سوریه و یمن است. در ادامه فدراسیون فوتبال ایران نیز به این فراخوان پیوست.»

پنج‌شنبه ساعت ۱۷ سایت «ورزش سه» در گزارشی اختصاصی با تیتر «جلسه مهم تاج برای تعلیق رژیم اشغالگر» از «نشست» چهارجانبه مهدی تاج  با رؤسای فدراسیون‌های لبنان، فلسطین و الجزایر خبر داد. در کنار این گزارش، تصاویری نیز از حضور رئیس فدراسیون فوتبال ایران کنار مقامات فدراسیون‌های نامبرده منتشر شد. اما در حالی که در یک هفته گذشته تصاویری از رئیس فدراسیون فوتبال ایران همراه با «واکر» منتشر شده بود در این تصاویر مهدی تاج بدون واکر دیده شد.


بیشتر بخوانید:

ماجرای ممنوعیت ورود مهدی تاج به فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال عملا «بی‌صاحب» است | جزئیاتی از وضعیت بیماری تاج و نبی و پرونده قنبرزاده | فوتبال سر سه‌راهی

سند اختصاصی رویداد ۲۴ | نامه فیفا به ایران: پنج شرکت معتبر VAR مشکلی برای همکاری با شما ندارند! | چرا فدراسیون عاشق معامله با شرکت گمنام چینی است؟


در گزارش ورزش سه آمده است: «در شرایطی که فدراسیون جهانی فوتبال درخواست پیشین فدراسیون‌های چند کشور اسلامی در اعتراض به جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس و پیشنهاد تعلیق فوتبال این کشور را به تعلیق انداخته است، شب گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در نشست چهارجانبه با حضور رؤسای فدراسیون‌های لبنان، فلسطین و الجزایر نامه‌ مشترکی را تهیه کرد تا درخواست تعلیق عضویت رژیم اشغالگر قدس در فیفا دوباره رسما مطرح بشود. این نشست فوری به دعوت ایران پس از ادامه جنایات جنگی رژیم اشغالگر در لبنان صورت گرفته و فیفا باید به این درخواست پاسخ بدهد.»

گزارش سایت ورزش سه چند نکته بسیار عجیب دارد. اول از همه اعطای اعتبار سردمداری و لیدری درخواست محرومیت اسرائیل به رئیس فدراسیون فوتبال ایران است. همانطور که اشاره شد و در گزارش مشرق‌نیوز هم آمده است درخواست محرومیت رژیم صهیونیستی خیلی قبل‌تر از این به فیفا ارائه شده بود.

نکته عجیب‌تر تصاویری است که از این جلسه منتشر شده و ماجرا را بسیار سوال‌برانگیز می‌کند. این عکس‌ها متعلق به ۵ ماه قبل یعنی اردیبهشت ماه و دیدار مهدی تاج با رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در حاشیه کنگره فیفا است و نه جلسه‌ای که ورزش سه مدعی است برگزار شده است!

اسرائیل‌ستیزی نمایشی آقای تاج | ابهامات در مورد برگزاری جلسه تاج برای محرومیت رژیم صهیونیستی

اسرائیل‌ستیزی نمایشی آقای تاج | ابهامات در مورد برگزاری جلسه تاج برای محرومیت رژیم صهیونیستی

اسرائیل‌ستیزی نمایشی آقای تاج | ابهامات در مورد برگزاری جلسه تاج برای محرومیت رژیم صهیونیستی

در همین نقطه سوالاتی در ذهن مخاطبان شکل می‌گیرد. اول از همه چرا ادعای سایت ورزش سه در سایت فدراسیون فوتبال نیامده است؟ بدون شک دیداری در این سطح ابتدا باید توسط روابط عمومی فدراسیون پوشش داده می‌شد. این جلسه، جلسه مخفیانه‌ای نبوده که یک رسانه بخواهد بر اساس ارتباطات شخصی خود به جزئیات آن دست پیدا کند.

دوم اینکه چرا تصاویر جلسات ۵ ماه پیش برای این گزارش منتشر شده؟ اگر یک عکس از آن جلسه قدیمی آن هم به صورت عکس موضوعی یا تزئینی در این گزارش منتشر شده بود اشکالی نداشت، هرچند آن هم باید ذکر می‌شد. اما در این گزارش چندین عکس از همان جلسه پنج ماه پیش منتشر شده، احتمالا برای اینکه مخاطب تصور کند این تصاویر، تصاویر جلسه چهارشنبه شب است. ضمنا همانطور که اشاره شد در این تصاویر رئیس فدراسیون فوتبال ایران بدون واکر دیده می‌شود.

مهدی تاج در بیش از یک ماه گذشته و بعد از مدتی غیبت و خانه‌نشینی به دلیل عمل لگن با واکر در جلسات حاضر شده اما در ساختمان فدراسیون حضور پیدا نکرده است. برخی رسانه‌ها می‌گویند رئیس فدراسیون از رفتن به ساختمان فدراسیون منع شده است؛ گزارش‌هایی که با تکذیب فدراسیون همراه نشده و رئیس فدراسیون هم برای رد این اخبار حتی یک بار به ساختمان سئول نرفته تا حداقل با انتشار یک عکس گمانه‌زنی‌ها را تمام کند.

هفته گذشته سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد پرونده فساد در فوتبال در حال رسیدگی است و ظرف حداکثر یک ماه آینده کیفرخواست متهمین صادر می‌شود. سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد ۵ نفر از متهمین در آخرین جلسه دفاع شرکت نکردند. برخی رسانه‌ها در این زمینه خبر دادند چند نفر بیماری و وضعیت جسمانی را دلیل عدم سفر به کرمان عنوان کردند.

سوال مهم این است: آیا واقعا چنین جلسه‌ای برگزار شده است؟ اگر برگزار شده چرا فدراسیون خبر آن را منتشر نکرده؟ چرا تصاویری از این جلسه وجود ندارد؟ و چرا تصاویر فیک برای آن منتشر شده است؟ و اگر سایت ورزش سه به اشتباه چنین خبری را منتشر کرده یا جزئیات آن ایراد دارد چرا فدراسیون واکنشی نشان نداده است؟ شاید هم منظور از جلسه تنها برقراری یک تماس تلفنی یا رد و بدل شدن چند اس‌ام‌اس بوده و ورزش سه بر اساس برداشت خود نوشته «جلسه مهم تاج برای تعلیق رژیم اشغالگر» و همینطور از کلمه «نشست» استفاده کرده که به معنای ملاقات حضوری است. آیا این بدان معنا است که فدراسیون خودش چنین خبری را در اختیار این سایت قرار داده است؟ آیا فدراسیون قصد داشته با انتشار این خبر از طریق رسانه‌های دیگر از زیر بار پاسخگویی پیرامون ابهامات شانه خالی کند؟

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در قبال غزه و لبنان موضع مشترک همه آزادی‌خواهان دنیا است و سازش با این رژیم کودک‌کش خط قرمز. ما امیدوار هستیم فیفا در تاریخ ۱۲ مهر فوتبال اسرائیل را تعلیق کند. هر کشوری و هر شخصی از جمله ایران و مقامات ورزشی کشورمان که در این راستا قدمی برداردند وظیفه است و خدمت به انسانیت و البته قابل تشویق.

اما گزارش سایت ورزش سه و سکوت فدراسیون در شرایطی که مهدی تاج زیر فشار انتقادات قرار دارد، این شائبه را به وجود می‌آورد که مبادا اسرائیل‌ستیزی تبدیل به «نمایش» شده باشد. خدا کند که اینطور نباشد. فدراسیون باید در اسرع وقت در این زمینه شفاف‌سازی به عمل آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان